صلیب سرخ جهانی؛

گروه های مسلح در سوریه مانع کمک رسانی هستند

گروه های مسلح در سوریه مانع کمک رسانی هستند

دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در بیروت در گزارشی اعلام کرد که گروه های مسلح در سوریه مانع کمک رسانی به قربانیان و مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، یکی از مسئولان کمیته بین المللی صلیب سرخ در بیروت اظهار داشت: پراکندگی گروه های مسلح در سوریه کمک رسانی به مناطق تحت سیطره این گروهها را با دشواری روبرو می کند.

"یورگ مونتانی" مسئول این دفتر در یک کنفرانس خبری گفت: وقتی طرفهای درگیر در مناطق مختلف سوریه پراکنده هستند این یعنی اینکه ما باید اعتماد تمام گروه های موجود در این مناطق را به دست آوریم.

وی با بیان این مطلب افزود: تیمهای صلیب سرخ بدون هیچ هیئت همراه و محافظان مسلح اقدام به کمک رسانی به مناطق مختلف سوریه می کند.

این مسئول با بیان اینکه دولت سوریه از آغاز بحران کشورش تاکنون به صلیب سرخ جهانی اجازه داد در مناطق تحت سیطره مخالفان تردد داشته باشد، اما نیروهای این سازمان در عمل برای ورود به مناطق درگیر همچون حمص و القصیر با دشواری روبرو هستند.

مونتانی در ادامه گفت: نیروهای ما می توانند به طور مقدماتی وارد هر نقطه ای در سوریه شوند، اما مشکل ما این است که نمی توانیم هر زمانی که خواستیم وارد مناطق شویم. کمیته بین المللی صلیب سرخ می خواهد به مناطق بحران زده وارد شود، چرا که کار  صلیب سرخ همین است، ولی ما نیاز داریم در کنار مردم و قربانیان درگیری باشیم.

 

کد خبر 2119255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha